Post Terhangat dan Terbaru di Blog SIISM


Pakej Set Bersalin TERHEBAT!!
2 Milk Booster TERBAIK

Sunday, June 2, 2013

Bilakah Pertumbuhan Gigi Bayi Bermula?


Pabila si manja tercinta kian membesar, ibu bapa pasti tertanya-tanya bile agaknya si kecil kita akan tumbuh gigi kan? Inilah saat yang dinanti-nanti oleh ibu bapa...setuju tak?

Pertumbuhan gigi bukan suatu tahap perkembangan yang dicapai oleh bayi sekaligus. Pertumbuhan gigi setiap bayi adalah berbeza...ada sesetengah bayi yang tumbuh gigi seawal 6 bulan, dan ada juga yang lewat tumbuh gigi sehingga berusia 1-2 tahun.

Peralihan dari senyuman bergusi ke sebuah mulut penuh dengan gigi adalah perjalanan yang akan mengambil masa tiga tahun pertama anak anda. Perjalanan itu bermula dari dalam rahim lagi. 

Ketika anda mengandung, kudup gigi bayi anda telah berkembang. Ini ialah asas bagi gigi bayi (juga dikenali sebagai gigi susu). Kudup-kudup itu akan menembusi permukaan gusi di antara usia tiga bulan dan 12 bulan. 

Kemunculan gigi pertama adalah tanda yang menunjukkan bayi anda sedang membesar. Anda biasanya akan melihat gigi pertamanya pada sekitar usia enam bulan. 

Ketika ini jugalah biasanya diet si kecil mula merangkumi makanan pejal. Apabila dia mencapai usia tiga tahun, dia sudah ada mulut yang dipenuhi gigi yang dia boleh berus (dengan sedikit bantuan daripada anda) – satu langkah asas ke alam penjagaan diri.

Risau anak tak selera makan? jom klik DI SINI untuk dapatkan harga ISTIMEWA!!

Sila Hubungi meera untuk sebarang pertanyaan dan pesanan ;)
Saya pengedar sah Shaklee seluruh Malaysia.
©       Shaklee ID     : 901538
©       SMS                 : 013-5116965
©       Emel                : siism.biz@gmail.com
©       Add Fb            : http://www.facebook.com/ameeraz.dameeiya
©       Like FB Page : http://www.facebook.com/SusuIbuIdamanSiManja


Anda akan mendapat JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN dan layak mendapat KONSULTASI PERCUMA sepanjang pembelian anda dengan meera di SIISM.;)
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit





Blog Hak Milik Susu Ibu Idaman Si Manja 2014