Post Terhangat dan Terbaru di Blog SIISM


Pakej Set Bersalin TERHEBAT!!
2 Milk Booster TERBAIK

Monday, June 17, 2013

Cara Pengambilan Vitamin Shaklee


Selamat Pagi rakan-rakan SiiSM..Pagi2 lagi SiiSm di serbu dengan pertanyaan bagaimana cara nk makan vitamin shaklee..Maklumla..banyak kan? Takkanla nk telan semua sekali gus..tidak…bukan begitu caranya…

Pengakuan salah seorang rakan merangkap customer SiiSM..cerita die makan vitamin Shaklee 9 biji sekaligus pada waktu malam (sebelum jd customer SiiSM)..ooo mak aii..terkejut siism dengar..siism pun tak buat mcam tu..

So, Memandangkan ramai yang bertanya..dengan sukacita nya siism ingin kongiskan disini jadual dan cara pengambilan vitamin Shaklee ni..k..Semoga dapat dijadikan panduan untuk semua.

Basic Rules
  1. ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) 

Elok diambil waktu pagi semasa perut kosong, ini kerana pada waktu pagi kadar metabolisme kita tinggi berbanding waktu lain. Maka, semua asid amino dapat diserap dengan baik.










2. VITAMIN LARUT AIR (B dan C) 

Seeloknya diambil bersama segelas air dan elakkan pengambilan bersama makanan berlemak/berminyak.












3. VITA-C SUSTAINED RELEASE 

Jika anda selsema dan demam, bolehlah dipatahkan dua vita-C sebelum ditelan. Ianya juga boleh dilarutkan dengan sedikit air untuk dijadikan masker muka.









4. VITAMIN LARUT LEMAK (A,D,E,K)
Diambil selepas mengambil makanan berlemak/ berminyak kerana vitamin larut lemak memerlukan lemak untuk memudahkan penyerapan.

JANGAN!!! (PENGAMBILAN VITAMIN YANG TIDAK DIGALAKKAN)

1. Alfalfa Complex

Jangan diambil bersama Vitamin E atau GLA. Kerana ianya akan mengganggu penyerapan vitamin E jika diambil bersama. Alfalfa adalah serat manakala Vitamin E adalah vitamin yang berfungsi baik jika ada lemak. Serat sangat suka menyerap lemak yer...perlu ingat tu 







2. Ostematrix sebagai Sumber Kalsium

Elok diambil sebelum tidur. Tidak boleh diambil bersama iron (sumber iron adalah Vita-Lea Multivitamin)










3.Vita-Lea Multivitamin

Jangan diambil bersama minuman bersusu dan sumber kalsium lain seperti Ostematrix kerana boleh mengganggu efisiensi penyerapan zat besi (iron). Baik jika diambil bersama vitamin C kerana iron memerlukan vitamin C untuk lebih mudah diserap. Di dalam Vita-Lea ada mengandungi 60mg Vitamin C.







4. Jangan mengambil vitamin dengan minuman berkafein.
Ianya boleh mengurangkan efisiensi penyerapan vitamin. Jikalau nak amik minuman berkafein gak...amik la 1/2 jam sebelum atau selepas makan vitamin yer.

Apapun yang SiiSM kongsikan ni sekadar panduan jer yer..cara pengambilan adalah berbeza bergantung pada individu juga…Untuk vitamin –vitamin shaklee yang lain..SiiSM akan bagi Jadual Pengambilan Vitamin khas untuk customer SiiSM shj


Selamat mencuba!!

Sekiranya anda perlukan suplemen Shaklee anda boleh mendapatkannya dari saya, agen Shaklee Putrajaya. Bagi mereka yang tinggal jauh, saya gunakan khidmat PosLaju bagi penghantaran.

untuk membuat pesanan atau nak register ahli Shaklee, boleh terus hubungi saya  
013-5116965 sms/ whatsApp  @ email saya – siism.biz@gmail.com

Salam sayang dari Ibu Idaman SiiSm,

Ameerah Zulfa





*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit


Blog Hak Milik Susu Ibu Idaman Si Manja 2014