Post Terhangat dan Terbaru di Blog SIISM


Pakej Set Bersalin TERHEBAT!!
2 Milk Booster TERBAIK

Thursday, March 28, 2013

5 Tips Menjaga Kehamilan





Salam ceria di hari Jumaat buat Ibu-Ibu Idaman dan rakan2 SIISM..rindunye pada u oll..maaf SIISM dah lame tak ketemu u oll disni...

Alhamdulillah..setelah sekian lama..SIISM mendapat perkabaran gembira dari 2 orang rakan SIISM yang telah berjaya hamil..(dengan izin ALLAH)..setelah mengambil produk kesuburan dari SIISM kira2 sebulan yang lalu..

So..di hari yang mulia ni..SIISM ingin kongsikan dengan semua 5 tips untuk menjaga kehamilan buat bakal-bakal Ibu Idaman Si Manja..

5 Tips Menjaga Kehamilan

SIISM percaya pasti ibu-ibu yang baru hamil terutama anak sulong excited dan bersemangat ingin mengetahui cara menjaga kehamilan agar bayi di dalam kandungan selalu sehat serta ibunya juga tetap segar dan cergas. 

Jom kita lihat apa yang perlu bakal-bakal ibu titik beratkan:-


1. Untuk Keselamatan Bayi -  Pemakanan dengan Gizi Seimbang
Elakkan dari mengambil makanan yang mengandungi bahan kimia - Lebih baik untuk terus tinggalkan. Ini demi keamanan & keselamatan bayi yang sedang dikandung serta ibunya.

Unsur kimia yang terdapat dalam makanan boleh berupa bahan pengawet, penyedap masakan, pewarna makanan, penggunaan pestisida yang berlebihan pada sayur dan buah-buahan dan lain-lain. 


Ibu hamil perlukan beberapa zat tambahan untuk pertumbuhan janin. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan anemia, pendarahan pasca dll.Ini juga merupakan cara menjaga kehamilan yang mesti dilakukan oleh semua wanita yang sedang mengandung. 

Jadi selalu penuhi makanan dengan gizi yang lengkap & seimbang  mulai dari makanan seperti daging atau ikan, sayuran, buah serta susu.

2.. Hindari rokok & asap rokok.
Bila bakal ibu dah confirm sure-sure memang hami, berhentilah merokok dan jauhi perokok. Menurut sesetengah sumber..bayi dari ibu yang merokok didapati mempunyai berat badan yang kurang.
3. Tingkatkan HB dengan air kosong
Ibu Hamil memerlukan cairan lebih banyak agar volume darah dalam tubuh meningkat. Selain air kosong juga disyorkan mengambil minuman jus, buah-buahan juga sayuran.

Petanda tubuh kita cukup air adalah dengan melihat air kencing..jika bersih dan jernih warnanya menunjukkan tubuh kita tidak kekurangan air..insya-allah

4. Banyakkan Istirehat 
Jangan melakukan kerja berat. Wanita hamil tetap boleh bekerja, namun perlu juga diimbangi dengan waktu istirahat yang cukup. Kerana bayi dalam kandungan akan turut merasa kelelahan seperti ibu yang sedang mengandung. Cian baby nanti kan..
5. Rajin berdoa
Sebagai umat Islam..berdoa adalah senjata kita. Tujuannya tentu saja agar kita dapat perlindungan dariNya dan mohon  bayi dalam kandungan selamat. berdoalah & memohon dipermudahkan bersalin nanti. Ini adalah cara menjaga kehamilan secara rohani atau non fisik yang paling bagus dan mujarab. Insya-ALLAH..

Ingin dapatkan Set Kesuburan Shaklee dari SIISM? Jom klik disini 

I am Your Shaklee Independet Distributor (910538)…(COD area Putrajaya)Jika berminat untuk dapatkan produk shaklee boleh add saya di FB Ameerah Zulfa T. Abdullah untuk senang kita berchatting atau

©     sms / whatsAPP             : 013-5116965
©       Message Fb                  : http://www.facebook.com/ameeraz.dameeiya
©       Jemput Like FB Page   : http://www.facebook.com/SusuIbuIdamanSiManja

Setiap pembelian akan melayakkan anda untuk mendapatkan jadual pemakanan serta konsultasi percuma daripada saya:)

©       “A Healthier Life For Everyone & A Better Life For Anyone” ©

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.






Blog Hak Milik Susu Ibu Idaman Si Manja 2014