Post Terhangat dan Terbaru di Blog SIISM


Pakej Set Bersalin TERHEBAT!!
2 Milk Booster TERBAIK

Sunday, December 23, 2012

ESP BEST!!!




Salam kasih buat semua..terutama ibu-ibu comel dan rakan2 semua..Memandangkan ESP sangat famous dan merupakan hot selling produk..hari ni SIISM ingin ketengahkan kebaikan ESP ni..Jom kita lihat apa itu ESP? Kenapa ramai yang meminati ESP?

Energizing Soy Protein atau lebih dikenali dgn nama ESP ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.  Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.  Amat sesuai untuk semua golongan dan peringkat umur tidak kira tua atau muda, lelaki mahupun wanita.  Mengandungi kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kpd penghidap kencing manis.  

TAHUKAH ANDA?
Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

ESP adalah dalam bentuk serbuk (mcm susu), so, amat sesuai untuk mereka yang tidak suka makan pil kan..
Boleh dibancuh dalam apa jua minum spt fresh milk, juice, milo, dll ikt citarasa masing2 KECUALI air PANAS dan minuman berKAFEIN!- kerana boleh menyebabkan protein mati dan tiada lagi zat utk diserap. 

FAKTA..
Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. 
Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. 
Mengekalkan paras gula darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.  
ESP dicuci dengan air utk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

MANFAAT UTAMA ESP

1) AWET MUDA - Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain2. Pengamibilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda. =)

2) BAIK UNTUK HORMON - Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3) BAIK UTK PROSTAT - Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupyaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

4) KULIT REMAJA - Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan , agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5) PEMBEKAL TENAGA - Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik utk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

6) MEMPERBAIKI PIGMENTASI - Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, kedutan dan tua.

7) MEMBAIKI MEMORI - Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

KEPENTINGAN PROTEIN 
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi.  Maka setiap organ kita memerlukan protein.

JIKA KEKURANGAN PROTEIN....
- Menyebabkan kelemahan dalam sistem imun utk melawan penyakit
- Masalah lebihan air yang tinggi dalam badan
- Kehilangan kepejalan otot
- Perubahan Warna Rambut
- Membantut Pertumbuhan
- Masalah Penghadaman
- Masalah Penghasilan darah dan hormon
- Kegagalan fungsi organ

APA ITU ASID AMINO?
Protein terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid-amino tidak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sbg asid amino perlu.
Shaklee menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut.  Shaklee menggunakan persijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.


BERMINAT  untuk dapatkan ESP?
Sila Hubungi meera untuk sebarang pertanyaan dan pesanan ;)
Saya pengedar sah Shaklee seluruh Malaysia.
©       Shaklee ID        : 901538
©       SMS                 : 013-5116965
©       Emel                 : ameerazulfa@gmail.com
©       Add Fb              : http://www.facebook.com/ameeraz.dameeiya
©       Like FB Page     : http://www.facebook.com/SusuIbuIdamanSiManja
©       Blog                  : http://susuibuidamansimanja.blogspot.com/

Anda akan mendapat JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN dan layak mendapatKONSULTASI PERCUMA sepanjang pembelian anda dengan meera..:)

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

DAPATKAN ESP HARI INI !!!




No comments :

Post a Comment

selamat mengomen ye...:)

Blog Hak Milik Susu Ibu Idaman Si Manja 2014