Post Terhangat dan Terbaru di Blog SIISM


Pakej Set Bersalin TERHEBAT!!
2 Milk Booster TERBAIK

Monday, February 11, 2013

Peringatan! Ibu Hamil



SIISM ingin kongsikan perkara yang bakal2 ibu perlu titikberatkan semasa hamil iaitu ketika anak dalam kandungan terutama dalam soal mendidik si manja sejak dari dalam kandungan.
Proses pendidikan mula berlaku ketika bayi masih berada dalam kandungan ibunya. Pendidikan pada peringkat ini lebih bercorak kerohanian. Jom baca di bawah ini.

1- Bagi ibu-ibu mengandung digalakkan supaya memperbanyakkan bacaan Al-Quran terutama surah Yusof, Mariam, Luqman dan At-Taubah.

2- Ibu hendaklah sentiasa berdoa kepada ALLAH S.W.T agar anak yang bakal dilahirkan itu nanti menjadi seorang anak yang soleh/solehah, berilmu, beriman, bertakwa dan berakhlak mulia.

3- Ibu bapa hendaklah mendapat rezeki dari sumber yang halal supaya benih yang bakal dilahirkan itu nanti datang daripada darah daging yang halal.

4- Ibu hendaklah makan makanan yang berzat dan sentiasa menjaga kesihatan tubuh badannya. Kebersihan diri hendaklah diutamankan bagi menjamin kesihatan anak-anak dalam kandungan. Faktor kesihatan amat dititikberatkan oleh Islam sehingga Islam memberikan kelonggaran kepada ibu yang mengandung untuk berbuka puasa sekiranya merasakan puasa itu menjejaskan kesihatan diri dan kandungan.

5- Ketika mengandung, ibu perlulah menyesuaikan siri dengan perubahan -perubahan yang berlaku kepada dirinya. Pada waktu sebegini sememangnya keadaan ibu berbeza dari waktu-waktu biasa, terutamanya bagi ibu yang bakal melahirkan anak pertama. Mungkin selera makannya hilang (sama mcm SIISM dlu), perasaan mudah sensitif, dan hatinya boleh berdebar-debar kerana bayi dalam kandungannya itu adalah sebahagian daripada dirinya. Ketika ini para suami hendaklah lebih memahami keadaan isteri serta memberi dorongan yang kuat kepadanya.

SIISM juga menyediakan Suplement (Shaklee) untuk Ibu Hamil..boleh klik gambar ini..
klik gambar

BULAN FEBRUARI INI!!
BUY 6 FREE 1..
BUY 3 WITH SPECIAL PRICE!
BUY 1 WITH BEST PRICE!
PM MEERA FOR DETAILS YAA...

Sila Hubungi meera untuk sebarang pertanyaan dan pesanan ;)
Saya pengedar sah Shaklee seluruh Malaysia.
©       Shaklee ID     : 901538
©       SMS                 : 013-5116965
©       Emel                : siism.biz@gmail.com
©       Add Fb            : http://www.facebook.com/ameeraz.dameeiya
©       Like FB Page : http://www.facebook.com/SusuIbuIdamanSiManja
©       Blog                : http://susuibuidamansimanja.blogspot.com/

Anda akan mendapat JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN dan layak mendapat KONSULTASI PERCUMA sepanjang pembelian anda dengan meera di SIISM.;)

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit





Blog Hak Milik Susu Ibu Idaman Si Manja 2014